Що таке проєктне навчання?
За визначенням Buck Institute for Education, проектне навчання – це метод, навчаючись за яким, учні, певний час досліджуючи і реагуючи на справжні, цікаві та складні питання, отримують потрібні знання та навички.
Переваги проектного навчання
Для учнів:
- традиційна аудиторія перетворюється у відкритий навчальний простір, в якому учні рухаються у власному темпі;
- у процесі виконання проекту виникає потреба в самонавчанні та самовдосконаленні;
- навчання на основі запам’ятовування та повторення переходить до інтеграції, відкриття та презентації набутих знань;
- учні мають можливість проходити всі етапи “виробництва”: від ідеї, створення моделі майбутнього продукту до його реалізації.
- Ціль проєктного навчання – не вивчити, а виконати завдання, отримати результат.
- Основними етапами виконання проекту є:
Що роблять учні на організаційнопідготовчому етапі: виходячи із практичної необхідності та значущості майбутнього виробу: 1. Обирають тему проектуіз списку тем, запропонованих викладачем (або придумують свою тему) (задум). 2. Роблять її обґрунтування. (Чому саме обрали такий виріб, як вони використають його на практиці: на подарунок, для власного використання тощо). 3. Розробляють критерії майбутнього виробу. 4. Визначають об’єм знань та умінь, які необхідні для виконання задуму. 5. Працюють із літературою (використовують Інтернет – у старших класах), консультуються з батьками. 6. Шукають аналоги задуманого виробу (послуги); 7. Аналізують їх (за призначенням, складністю конструкції, оригінальністю, розмірами, кольором, дизайном, умовами використання, видами та властивостями матеріалів, їх вартістю, естетичністю, часом, необхідним для виконання тощо); 8. Пропонують різні власні конструкції виробу: складають ескізні малюнки своєї найкращої конструкції, яка відповідає сучасним вимогам та дизайну, визначають найдоцільнішу технологію виготовлення розробленої конструкції, планують технологію виготовлення виробу, здійснюють вибір технології обробки деталей, їх з’єднання, складають технологічну послідовність виконання виробу; здійснюють добір матеріалів та інструментів; планують організацію робочого місця, виконують екологічні, економічні та міні-маркетингові дослідження, у яких визначають доцільність виготовлення виробу.
ІІ.Технологічний етап.
Учень виконує технологічні операції (виготовляє виріб), корегує свою діяльність, здійснює самоконтроль і самооцінку своєї діяльності. Оцінка якості. Дотримання технологічної, трудової дисципліни, культури праці.
ІІІ.Заключний етап.
Коригування (за необхідності) виконаного виробу відповідно до запланованого. Корегування технології виготовлення виробу (за необхідності); остаточний контроль; випробування проекту. Оформлення портфоліо проекту (проектної папки). Самооцінка проекту. Підготовка до захисту проекту. підбиття підсумків роботи над проектом (чи досягли поставленої мети, які затрати часу, зусиль, матеріалів тощо, який результат праці, його практичне значення). Захист проекту. (Форми захисту можуть бути різні: наприклад, може бути захист проекту з використанням електронної презентації, можлива демонстрація моделей, виставка робіт учнів; учнівські ярмарки тощо. Одним із кінцевих етапів роботи над проектом є оцінювання результатів проектування. Проект захищається в групі, потім доопрацьовується й захищається остаточно. Під час захисту проектів (це може бути ліцейна виставка, ярмарокпродаж, випуск стінних газет, виготовлення буклетів, електронних презентацій тощо) учні навчаються переконувати своїх однокласників у цінності своєї роботи, демонструють свою компетентність у спеціальних питаннях, які стосуються проекту, старанність, добросовісність, аргументацію запропонованого рішення, рівень творчості, оригінального підходу, а також інформаційну компетентність.
Макет транспортного засобу
Перед початком
роботи над проектом "Макет транспортного засобу"
прошу усіх учнів пригадати "Правила
безпечної праці". Наступним кроком прошу
пригадати інформацію про те, що таке творчий проект та про те, з яких етапів
він складається. .
Організаційно-підготовчий
етап проектування включає в себе: планування,
визначення завдання (вибір виробу) для виготовлення, міні-маркетингове
дослідження на предмет потреби у виробі, створення банку ідей, формулювання
вимог до виробу.
Орієнтовні
вимоги до майбутнього виробу: функціональність, зручність у
користуванні, довговічність, безпечність, естетичність, наявність оздоблення, відповідність
традиціям, мала вартість, оригінальність конструкції, оригінальність форми,
міцність конструкції, простота конструкції.
Під час виконання конструкторського
етапу проектування створюють власні ідеї, змінюючи
конструкцію виробу, матеріали, форму, кольорове оформлення та інші властивості
моделі-аналогу; обирають остаточно варіант конструкції, форму та кольори;
розробляють необхідні зображення виробу (ескізи, кресленики, викрійки);
розробляють зображення для майбутнього оздоблення виробу; визначають розміри та
кількість заготовок.
Під час
виконання технологічного етапу проектування виготовляють
виріб відповідно до складеного плану, зображень, технологічної послідовності.
Для його виконання потрібно скласти технологічну послідовність виготовлення
виробу.
Останній
етап виконання проекту – заключний. Під час його виконання ми випробовуємо
виріб та пишемо висновок, в якому проводимо аналіз того, що вийшло, а що
ні.
Також на цьому етапі ми проводимо певні
економічні розрахунки та презентуємо свій проект.
Ось
і все - ми готові до виконання наступного творчого проекту.
Організаційно-підготовчий етап виконання проекту
Спираючись на
власні знання та опитування друзів і знайомих, досліди необхідність в твоєму
виробі. Інакшими словами, давайте разом проведемо міні-маркетингове
дослідження. Для цього:
1.
Дай у зошиті відповіді на запитання:
- Для кого або для чого я буду
виконувати цей проект?
- Чи потрібні в нашому житті макети транспортних засобів?
- З яких матеріалів можна виготовити макет транспортного засобу?
- Яким повинен бути мій майбутній виріб?
(красивий, оригінальний, міцний і так далі...).
2.
Спробуй намалювати у зошиті свій майбутній виріб з допомогою методів фантазування
та біоформ. Для цього пвтори інформацію про метод фантазування та ознайомся із
матеріалом про метод біоформ
Отже, перед
кожним з нас є фантастичний, незвичний та оригінальний «Макет
трансопртного засобу».
3. Після завершення малюнка коротко опиши у зошиті свою ідею.
Використовуючи різноманітні джерела інформації, знайди декілька малюнків,
на яких зображені вироби, що подібні до твого. Увага! Для початку повтори матеріал про
моделі аналоги
5. Оглянь уважно фото, які ти знайшов
сам або вибрав в нашому спільному електронному банку-даних. Після цього дай у
зошиті відповіді на запитання:
-
Який із виробів, на твою думку, є найскладнішим для виготовлення?
-
Який із виробів, на твою думку, є найлегшим для виготовлення?
-
Який виріб ти обрав би для виготовлення на уроці трудового навчання?
6. Зроби у зошиті висновок:
-
Я обрав за основу виріб під назвою ________________
-
Я думаю, що зможу його виготовити за _______________________ уроків.
7.
Фото виробу, який ти вибрав за основу, розмісти у повідомленні на нашій "Електронній дошці". Не забудь написати своє прізвище
та ім'я.
Конструкторський етап
виконання проекту
1. Повтори інформацію про створення
креслеників та ескізів деталейКресленики, ескізи та клаузура
Графічне зображення складається з ліній, штрихів, точок і виконується олівцем
або кульковою ручкою. Основними графічними зображеннями є креслення та
ескіз.
Креслення деталі
виконується за допомогою креслярських інструментів на папері. На креслені також
є багато відомостей, необхідних для виготовлення виробу та контролю над
процесом виконання роботи.
Ескіз –
виконується спрощено - від руки, без застосування креслярських інструментів,
але з дотриманням пропорцій між частинами виробу (деталі).
Клаузура —
це графічний документ, у якому відображено основну ідею проекту у вигляді
графічного зображення майбутнього виробу з прорисовкою окремих його складових,
розміщено записи основних ідей проекту тощо.
Щоб креслення були зручними для зберігання і користування, їх виконують на
аркушах паперу певного розміру. Розміри аркуша креслярського паперу
називають форматом.
Для виконання
креслень застосовують лінії різної товщини й начерку.
На креслення наносять розміри. Розрізняють лінійні й кутові
розміри.
Лінійні розміри
характеризують довжину, ширину, товщину, висоту, діаметр або радіус виробу.
Лінійні розміри на кресленнях проставляють у міліметрах, але позначення одиниць
вимірювання не наносять.
Кутовий розмір
характеризує величину кута. Кутові розміри зазначають у градусах, позначаючи
одиниці вимірювання.
Числове значення на горизонтальних розмірних лініях наносять зверху над лінією,
а на вертикальних розмірних лініях – зліва.
.
2. Виконай лабораторно-практичну роботу:
3.
Спробуй створити кресленик або ескіз за поданим зразком:
4.
Створи необхідний для майбутньої роботи шаблон за вибором. Наприклад:
5. При потребі
виконай додатково малюнки, схеми, викрійки, варіанти оздоблення.
Увага! Для цього
використай папір у клітинку, міліметровий папір, картон.
6. Не забувай про те, що виріб буде
складатись з декілької детелей. Про те, що таке деталіБагато
виробів складається з окремих частин. Чим складніший виріб, тим більше в ньому
складових частин.Що таке деталі? Які вони бувають? Про це ти дізнаєшся з
наступних слайдів презентації:
7. Повтори інформацію про конструкційні матеріали та їх властивостіДля того щоб створити виріб (іграшку, кухонну дошку, поличку тощо) необхідно мати не лише креслення цього виробу, але й відповідні знання про матеріали, з яких буде виготовлятися виріб. Такий матеріал називають конструкційним.
Для різних об’єктів
добирають конструкційні матеріали з різними властивостями.
Розрізняють такі
конструкційні матеріали: дерево, залізо, пластмаса, скло, каучук та ін. Кожен
із конструкційних матеріалів має свої властивості.
8.
Визнач, які матеріали потрібні тобі для роботи та їхню кількість. Заповни в
зошиті таблицю. Не забудь про те, що обирати матеріали потрібно, враховуючи їх
властивості.
9.
Визнач, які інструменти та пристосування потрібні тобі для роботи. Заповни у
зошиті таблицю.
Технологічний етап виконання проекту
Визнач, які технологічні операції будуть необхідні для виконання проекту. Заповни таблицю, склавши план виконання технологічних операцій.
2.
Увага! Під час виконання технологічних операцій обов’язково дотримуйся правил
безпечної роботи.
З ними ти
ознайомишся на кожному уроці під час виготовлення виробу.
3.
Виконай технологічні операції згідно складеного плану.
Заключний етап виконання проекту
1.
Дай у зошиті відповідь на запитання:
- Чи отримав ти виріб, який
запланував?
- Щоб ти змінив у виробі, якби
виготовляв його ще раз?
- Що для тебе виявилось найскладнішим у
виконанні проекту?
2. Визнач
приблизну вартість використаних матеріалів.
3.
Презентуй свій виріб за таким орієнтовним планом:
- Призначення виробу, його
застосування.
- Хто буде ним користуватись?
- Чи можна його продати?
- Чи будуть його купувати?
-Чому?
4. Придумай рекламу для свого виробу.
Немає коментарів:
Дописати коментар